Vill du bidra till verksamheten?

23 augusti, 2022 av Matilda Rehn

Segeltorps scoutkår består av härliga barn, unga och vuxna. Hos oss arbetar engagerade ledare och funktionärer ideellt för att ge våra scouter en meningsfull fritid bestående av äventyr och kompisar.

Du som drivs av att ge unga en meningsfull fritid och möjlighet att växa som individer skulle passa som scoutledare! Inga förkunskaper behövs – vi lär av varandras kunskaper och erfarenheter för att ständigt utvecklas till bättre ledare.

Som vuxen i Scouterna stöttar du unga som gör världen bättre. Vi är en växande rörelse och hos oss finns det många sätt att engagera sig.

Just nu söker Segeltorps scoutkår dig som vill:
– Bli scoutledare hos oss.
– Vara med och skapa förutsättningar för våra scouter att utvecklas, våga följa med på äventyr och få kompisar.
– Hjälpa till att planera och organisera våra större aktiviteter såsom terminsavslutningar, hajker, etc.
– Stötta våra ledare under ett eller flera avdelningsmöten.

Vill du veta mer om hur just du kan engagera dig? Kontakta oss: info@segeltorpscout.se, eller skicka ett PM till vår Facebook/Instagram.

Scouthälsningar,
Segeltorps scoutkår

Kan vara en bild av 9 personer, himmel och text där det står ”Marrrt SKAFFA EN MER SPÄNNANDE FRITID Bli scoutledare sả fler barn och unga far uppleva äventyr, kompisar och friluftsliv.”