Höstterminen 2023 och rapport från sommaren

22 augusti, 2023 av Matilda Rehn

Hej alla segeltorpsscouter! Sommaren börjar lida mot sitt slut, men det betyder att en ny scouttermin snart ska börja!

Segeltorps scoutkår kommer att börja med sin verksamhet vecka 35. Exakta datum och tider meddelas av ledarna från respektive avdelning.

I somras deltog kåren på Skogsrå23, Södertörns scoutdistrikts läger med temat sagoväsen som hölls i Grödinge utanför Södertälje. Mitt i Stockholm skrev ett reportage om lägret med medverkan från en och annan segeltorpsscout. Läs artikeln här!

Ett gäng scouter från kåren var också på Världsscoutjamboree i Sydkorea. Väder, vind och andra utmaningar gjorde att lägret behövde evakueras, men programmet fortsatte för deltagarna på olika håll runt Seoul. Trots att det inte riktigt blev som tänkt fick de allra flesta en bra lägerupplevelse och minnen för livet. På Scouternas hemsida kan den nyfikne läsa mer om utmaningarna och hur de hanterades.

Välkomna till ännu en termin fylld av roliga scoutaktiviteter!